Stoiska targowe

Stylistyka ekspozycji targowej to rodzaj sztuki użytkowej, służącej jasno określonym celom marketingowym.

Wybierając konstrukcję (zabudowę) stoiska targowego należy wziąć pod uwagę kilka czynników:

  • Co chcemy osiągnąć poprzez ekspozycję,
  • Jak stoisko ma służyć wyrobom (usługom),
  • Jak ma promować i budować markę firmy,
  • Jaki budżet przewidziany jest na dane targi (wystawę),
  • Wielkość stoiska i jego typ.

    Dzisiaj stoisko można zbudować praktycznie ze wszystkiego i tak wyróżniamy:

  • Stoiska systemowe (oktagonalne profile aluminiowe lub podobne) - aluminiowe elementy i pilśniowe ścianki. Częste materiały uzupełniające jak szkło organiczne czy PCV, a czasami nawet papier, karton, tkanina.
  • Stoiska autorskie (drewniane lub z płyt MDF) - konstrukcja szkieletu jest często stalowa. Wykończenie to również szkło organiczne, PCV, aluminium w postaci tafli, szkło czy drewno lite. Do malowania powierzchni ścian używa się farb akrylowych. Do pokrycia podłóg zamiast wykładziny dywanowej stosuje się panele podłogowe.

World Expo International Sp. z o.o. (WEI) dostarcza profesjonale rozwiązania w zakresie konstrukcji i budowy stoisk targowych poza granicami kraju. Wykonujemy:

  • Zabudowę systemową na zagranicznych targach i wystawach, wraz z kompleksowym wyposażeniem stoiska,
  • Projekty stoisk autorskich (inaczej indywidualnych),
  • Konstrukcje i budowę stoisk indywidualnych na zagranicznych targach i wystawach,
  • Prace plastyczne i graficzne.

Wyróżniamy cztery typy stoisk targowych:

  • Stoisko szeregowe (inaczej rzędowe) - możliwość zaprezentowania oferty jest ograniczona, ponieważ kontakt z gośćmi targowymi może następować tylko poprzez jedną ścianę stoiska,
  • Stoisko narożne - dwie sąsiadujące ze sobą ściany otwarte są dla odwiedzających, a więc łatwiej jest dojść do ekspozycji,
  • Stoisko czołowe (inaczej półwyspowe lub z trzech stron otwarte) - odsłonięcie trzech ścian stoiska stwarza dobre warunki do pokazywania eksponatów, jednak występują ograniczone możliwości eksponowania materiałów informacyjnych, np. plansz,
  • Stoisko wyspowe (inaczej z czterech stron otwarte) - ekspozycja stoiska otoczona jest z każdej strony ciągiem komunikacyjnym, co stwarza najszersze możliwości zaprezentowania oferty.


targi i wystawy